Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

Δεδομένα διαδρομής
Ώρες διαδρομής    : 2 ώρες & 30΄λεπτά
 βαθμός δυσκολίας : 2
 Απόσταση :     περίπου 8,5 χιλ/τρα.
Υψομετρική διαφορά: 863 m.

Η διαδρομή μας ξεκινά από τον Παλαιό Παντελεήμονα και κατευθύνεται με εμφανή σηματοδότηση στον Ναΐσκο του Πρ. Ηλία που βρίσκεται νότια πάνω από το χωριό. Μετά τον Πρ. Ηλία συναντούμε τον δρόμο προς την Καλλιπεύκη τον οποίο διασχίζουμε. Ακριβώς απέναντι υπάρχει δασικός δρόμος τον οποίο ακολουθούμε.

Ο παλαιός Παντελεήμονας χιονισμένος

Στο τέλος του δρόμου σε ένα ξέφωτο θέση "Γούρνες", νότια ξεκινά το μονοπάτι μέσα σε δάσος. Μετά από μισή ώρα στο εμφανές καλοσηματοδοτημένο μονοπάτι θα συναντήσουμε δασικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά έως το ρέμα, όπου η συνέχεια του μονοπατιού.

Στον επόμενο δρόμο που θα συναντήσουμε ξύλινη παράγκα,στη θέση "Βαρδάκα" πάμε δυτικά, περνάμε ένα ρέμα, προχωρούμε σχεδόν έως τη στροφή του δρόμου αριστερά, όπου το μονοπάτι ξεκινά από αριστερά μας, σε μία απότομη ανηφόρα.

Μετά από ένα χρονικό διάστημα περπατάμε παράλληλα σε ένα ρέμα το οποίο τελικά διασχίζουμε στη θέση "Κοκκινόγια" και συνεχίζουμε μέχρι να βγούμε σε χωματόδρομο όπου δεν υπάρχουν σήματα ή ευκρινές μονοπάτι.

Ακολουθώντας με νότια ανατολική κατεύθυνση τον χωματόδρομο φτάνουμε σε σημείο όπου το μονοπάτι στρίβει ανατολικά .Εκεί υπάρχουν χαρακτηριστικά σημάδια με ταμπέλα "Πεύκος" και επάνω σε ένα βράχο έχουν δημιουργηθεί από τους Πλαταμωνίτες ορειβάτες μερικά σκαλοπάτια που διευκολύνουν την πρόσβαση.

Από το σημείο αυτό και εφόσον διασχίσουμε ένα ξέφωτο ακολουθούμε νοτιοανατολικά το μονοπάτι το οποίο απλώνεται επάνω σε μία ράχη. Σε τρία τέταρτα περίπου δεξιά δυτικά, βγούμε στη μικρή τεχνική λίμνη Κατή. Στην άκρη της λίμνης υπάρχει ένας δασικός δρόμος, με κατεύθυνση νότια προς την Καλλιπεύκη τον οποίο ακολουθούμε, στα 150μ. από την λίμνη θα βρούμε τη βρύση του Κατή.

Λεπτομέρειες για την διαδρομή μπορούμε να δούμε στον σύνδεσμο:

(Β΄Διαδρομή)
Δεδομένα διαδρομής
Ώρες διαδρομής    : 2 ώρες & 30΄λεπτά
 βαθμός δυσκολίας : 2
 Απόσταση :     περίπου 9 χιλ/τρα.
Υψομετρική διαφορά: 940m.

Η διαδρομή αυτή δεν είναι επαρκώς σηματοδοτημένη, μπορεί όμως να γίνει εναλλακτικά αντί της προηγούμενης που έχουμε ήδη περιγράψει παλιότερα στην σελίδα μας.
Η ανάβαση ξεκινά από τον Παλαιό Παντελεήμονα και κατευθύνεται με εμφανή σηματοδότηση στον Ναΐσκο του Πρ. Ηλία που βρίσκεται νότια πάνω από το χωριό.
 Μετά τον Πρ. Ηλία συναντούμε τον δρόμο προς την Καλλιπεύκη τον οποίο διασχίζουμε κάθετα.

Η  λίμνη Κατή παγωμένη

Ακριβώς απέναντι υπάρχει δασικός δρόμος τον οποίο ακολουθούμε.
Μετά από μισή ώρα στο εμφανές καλοσημαδεμένο μονοπάτι θα συναντήσουμε δασικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε ανατολικά (Α), στα 150 μέτρα, συναντούμε μια στροφή σου δρόμου, εδώ μπορούμε να ακολουθήσουμε το ρέμα Νότια (Ν) μέσα στο δάσος και να κόψουμε τον χωματόδρομο που κάνει μία μεγάλη καμπύλη.
Η πορεία μας συνεχίζεται Νοτιοδυτικά (ΝΔ) σε ανοικτό και εμφανές μονοπάτι στο οποίο θα συναντήσουμε χαρακτηριστικά σημεία όπως, διασταύρωση με χωματόδρομο φουρκέτα, Βραχώδη όγκο το «Γουρουνοκέφαλο», ένα βραχώδες  ξέφωτο και μετά παλαιά Ξύλινη Καλύβα.
Στη συνέχεια χωρίς να παρεκκλίνουμε της πορείας μας, πάντα με την ίδια κατεύθυνση βγαίνουμε σε μεγάλο ξέφωτο και ακολούθως φτάνουμε στη μικρή τεχνική λίμνη Κατή.
        Στο δρόμο για τη βρύση Κατή

Στην άκρη της λίμνης υπάρχει ένας δασικός δρόμος, με κατεύθυνση νότια προς την Καλλιπεύκη,  αν τον ακολουθήσουμε  στα 150μ. από την λίμνη θα βρούμε τη βρύση του Κατή.